Základní škola
ZŠ Huslenky, okres Vsetín
je příspěvkovou organizací s právní subjektivitou, která vzdělává žáky v pěti samostatných třídách 1. stupně. Kapacita školy je 150 žáků, v současné době školu navštěvuje 81 školáků a 14 dětí v přípravné třídě.
Alternativní prvky:
- výuka matematiky dle profesora Hejného
Tato metoda skvěle a přirozeně využívá zvídavosti, hravosti, otevřenosti a zájmu dětí a plně využívá jejich velkého potenciálu. Žáci 1.-3. třídy se učí matematiku dle metody prof. Hejného. Ve 4. a 5. třídě učíme matematiku klasickou metodou.
- genetická a analyticko-syntetická metoda čtení
Pro prvopočáteční výuku českého jazyka využíváme v 1. třídě integrovanou učebnici čtení a prvouky. Nejprve se žáci učí číst velká písmena, hláskují, pracují se zrakem, dechem a sluchem. Při výuce využíváme metodu genetickou a také metodu analyticko-syntetickou, tzv. slabikovací. Výuka čtení je zaměřena na porozumění textu, respektuje individuální tempo každého žáka a buduje pozitivní vztah ke čtení.
- výuka angličtiny od první třídy
Jsou věci, které budou děti v budoucnu potřebovat - znalost angličtiny je jednou z nich. S výukou angličtiny začínáme již v první třídě. Děti si díky WOW! materiálům osvojují angličtinu překvapivě lehce. Steve je totiž ke komunikaci naprosto přirozeně motivuje. Je to, jako byste měli britského rodilého mluvčího doma a děti měly vlastního, anglicky mluvícího virtuálního kamaráda! Od třetí třídy vyučujeme angličtinu čtyři hodiny týdně. Soubor učebnic FUNPARK 1 a 2 je poutavý a zábavný průvodce dalšími roky angličtiny. Cílem je vzbudit zájem o cizí jazyk a radost z poznávání nového. Rozvíjí jazykový potenciál žáků. V páté třídě vyučujeme dle učebnic PROJECT 1, ve kterých je zařazeno více komunikativních cvičení a multi-skill cvičení na procvičování jazykových dovedností, které žáky vtáhnou do výuky a připraví je na používání angličtiny v reálném světě.
Motto: „Neučíme se pro školu, ale pro život.“ Seneca
Cílová vize školy
Základní škola rodinného typu s komunitními prvky, která je vstupní branou na cestě za poznáním.
Poslání
Moderní škola 21. století - oáza klidu, pohody a harmonické tvůrčí atmosféry s bezpečným prostředím pro všechny zúčastněné ve vzdělávacím procesu.
Škola otevřená a vstřícná, umožňující maximální rozvoj žáků s různým nadáním, vzbuzující v dětech tvořivost, zdravé sebevědomí, schopnost spolupráce, sebereflexe, empatie, schopnost zaujmout postoj, pochopit souvislosti, adekvátně reagovat na vzniklou situaci, vnímat vše, co nás obklopuje.
Škola, která žáky vybaví potřebnými kompetencemi a kvalitně je připraví na další fázi vzdělávacího procesu.
Vzdělávací proces
Ve výuce využíváme vedle klasických metod také moderní způsoby vzdělávání např. projektové vyučování, kooperativní učení, práci s textem, komunitní kruh, skupinovou práci, metody kritického myšlení a kooperativní učení. Při řešení problému se žáci učí spolupracovat, diskutovat i být samostatní. Podporujeme zdravé sebevědomí, sebehodnocení a schopnost mít svůj názor. Žáci jsou vedeni k dodržování pravidel slušného chování a zdvořilosti.
Všichni pedagogové jsou plně aprobováni pro svoji profesi, jsou ochotni se dále vzdělávat a také si zvyšovat profesní kvalifikaci. Ve škole pracuje 11 pedagogických a 6 nepedagogických zaměstnanců.
Školní poradenské pracoviště
Hlavní náplní poradenské činnosti ve škole je pomáhat žákům ve zvládání učebních nároků školy s ohledem na jejich individuální možnosti, řešit příčiny slabého prospěchu a pomáhat uspokojovat speciální výchovné a vzdělávací potřeby žáků. Nedílnou součástí je péče o žáky s rizikovým chováním a předcházení vzniku sociálně patologických jevů. Školní poradenské pracoviště se dále zaměřuje na volbu dalšího vzdělávání žáků a asistenci při volbě škol. Poradenští pracovníci aktivně spolupracují s pedagogickým sborem a jinými školskými poradenskými zařízeními. Poradenské služby jsou poskytovány žákům, rodičům i jiným zákonným zástupcům.
Členové našeho ŠPP:
Výchovný poradce: Mgr. Aneta Orságová
Školní speciální pedagog: Mgr. Tereza Schallnerová
Konzultační hodiny: středa 13.30 – 14.30 hodin (po telefonické nebo emailové domluvě)
Vnitřní prostory školy
Ve všech třídách jsou nainstalovány interaktivní tabule, prostřednictvím nichž jsou využívány k výuce interaktivní učebnice, pedagogové i žáci mají k dispozici moderní výpočetní techniku.
- přípravná třída-připravuje děti na bezproblémový vstup do 1. třídy základní školy
- 3 oddělení školní družiny s celkovou kapacitou 71 žáků - vytváří podmínky pro relaxaci, hru a zábavu, ŠD je v provozu ráno i odpoledne
- počítačová učebna – je vybavena 20 notebooky, tablety, 15 iPady a dalšími digitálními pomůckami
- školní knihovna – nabízí žákům relaxační a odpočinkovou zónu
- tělocvična – slouží ke školním i mimoškolním účelům (pronájmy)
- školní jídelna s kapacitou 150 strávníků-poskytuje stravování žákům, zaměstnancům i mimoškolním strávníkům
Všechny prostory školy jsou vybaveny moderním nábytkem a žáci mají nadstandartní podmínky pro výuku. Škola nabízí velkou škálu volnočasových aktivit. Ve škole také působí pedagogové Základní umělecké školy v Karolince.
Vybavení venkovního školního areálu
- školní zahrada s herními prvky
- školní hřiště s umělým povrchem
- venkovní učebna
- běžecká dráha s umělým povrchem a doskočištěm
- fotbalové hřiště
- rekreační zóna s herními prvky
Další aktivity školy
Škola pořádá během roku mnoho akcí, na kterých se potkávají děti, rodiče i veřejnost. Patří mezi ně např. DRAKIÁDA, DÝŇOHRÁTKY A DESKOHRÁTKY, SVATOMARTINSKÁ VYCHÁZKA SE SVĚTÝLKY, ŽIVÝ BETLÉM, ŠKOLNÍ PLES, ADVENTNÍ KONCERT, VYNÁŠENÍ MORÉNY, VELIKONOČNÍ DÍLNY, ŠKOLNÍ JARMARKY A ZAHRADNÍ SLAVNOSTI, SLAVNOSTI ČTENÍ, RODINNÉ ODPOLEDNE, LETNÍ TÁBORY AJ.
Absolventi školy
Absolventi školy přestupují z 1. stupně ZŠ Huslenky na 2. stupeň, např.: Masarykovo gymnázium Vsetín, ZŠ Halenkov, ZŠ Nový Hrozenkov, ZŠ Hovězí, ZŠ Vsetín-Ohrada.